About oud

.

STUDIO GRADY Art & Arteducation brengt twee van mijn passies samen: Kunst en Kunsteducatie. Via mijn werk geef ik graag iets aan je mee: een artistiek inzicht, inspiratie, een connectie met een inhoudelijk aspect van een workshop, een gezamenlijke beleving of een nieuw perspectief. 

STUDIO GRADY
Als kunsteducator wil ik dat mensen er op verschillende vlakken rijker van worden en verder gebracht worden, dat er nieuwe inzichten ontstaan. Als kunsteducator doe ik dat a.d.h.v. algemene kunsteducatieve projecten en ook religieuze projecten. Als kunstenaar deel ik mijn beeldende fascinaties en poëzie.

Geïnspireerd op een boek van Alexandra Smith deel ik graag de drie belangrijkste waarden van mijn bedrijf: creativiteit (exploreren, maken), verbinding (met mensen en tussen verschillende elementen) en reflectie (inzicht krijgen en verder komen). Dit is hoe ik in mijn bedrijf sta, maar ook wat uitgangspunten zijn voor kunsteducatieve projecten, verweven in het ontwerp en de uitvoering. Misschien geldt het ook wel voor mijn beeldend werk. Andere speerpunten zijn: groei, kennis en didactiek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Van docent...
Na 25 jaar gewerkt te hebben als docent muziek in het VO, startte ik eind 2016 mijn bedrijf. Ik kon me in mijn werk als docent muziek op vele vlakken ontwikkelen, zoals als didactisch begeleider, als medeontwikkelaar in onderwijsinnovatie en als organisator van projecten. Maar omdat ik veel breder in kunst was geïnteresseerd en verder de diepte in wilde groeien, volgde ik de studie master Kunsteducatie. Tijdens de studie mocht ik ook nog anderhalf jaar waarnemen als docent methodiek - didactiek bij de Opleiding Docent Muziek aan het Conservatorium van Amsterdam. Dit was een fantastische tijd waarin ervaring, mastertheorie en persoonlijk onderwijsontwerp hand in hand gingen. Te gek om met de studenten te werken.

...naar kunsteducator
I.p.v. te gaan solliciteren naar een functie in de brede kunsteducatie, kwam ik na ziekte thuis te zitten vanwege chronische beperkte belastbaarheid. Maar mijn passie voor kunst en kunsteducatie was daarmee allerminst gedoofd. Ik blijf graag aan het werk als kunsteducator, en giet dat nu d.m.v. STUDIO GRADY in vormen die bij mij passen. Overzichtelijke projecten en workshops waarin ik lekker kan ontwerpen, bouwen en begeleiden, op mijn tijd en op mijn manier. Op maat gemaakt voor mijn doelgroepen: volwassenen, kinderen, jongeren, kunstliefhebbers en kunstprofessionals. Omdat ik graag spar met andere kunsteducatoren, ga ik naar netwerkbijeenkomsten, symposia, cursussen e.d. Zo houdt ik mezelf scherp, voed ik mijn expertise en blijf ik in de kunsteducatieve actualiteit. Lees meer over mijn missie en visie op de pagina Grady & Arteducation >>

20170929_145822Kunstenaar
Naast kunsteducatie is er ook de kunst zelf. Ik ben een getraind autodidact beeldend kunstenaar. Ik houd me bezig met schilderen, fotografie, mixed media, video en installaties. En ook met poëzie. Met als thematische rode draad een andere passie van me: mijn geloof. Ook hier ben ik voortdurend in ontwikkeling. Lees veel meer over mijn visie en achtergrond als kunstenaar op de pagina Grady & Art >>

Kunst & Kerk
Als extra, ben ik geïnteresseerd in het fenomeen kunst & kerk. Ik ben van mening dat ook hedenaagse beeldende kunst waardevol kan zijn in de geloofsbeleving, geloofsverdieping en geloofscommunicatie. D.m.v. mijn activiteiten in verschillende werkgroepen probeer ik hier vorm aan te geven. Lees meer hierover op de pagina Kunst & Kerk >>