Online Workshop 2: Kunst Kijken & Maken

.

WORKSHOP 2: KUNST KIJKEN & MAKEN
3 kunstwerken bekijken a.d.h.v. 3 vragen (de Terry Barrett Methode)
en na elk bekeken kunstwerk je associaties schetsen met bijv. houtskool.

De 3 hedendaagse kunstwerken zijn allen uit de collectie van Museum de Pont.

Informatie over de workshop:

Er zijn 3 kunstwerken die je kunt bekijken a.d.h.v. 3 vragen en waarbij je kunt schetsen. Je vindt steeds 1 of meer afbeeldingen van het kunstwerk en daarbij de 3 vragen. Verder staat er geen informatie bij de kunstwerken.

1. Per kunstwerk maak je de 3 vragen, je neemt hier steeds rustig de tijd voor. Bedenk of je nog meer kunt opschrijven.

2. Als je klaar bent, kun je op de link klinken naar informatie over het kunstwerk.

3. Jouw antwoorden en de informatie samen inspireren je voor het maken van enkele schetsen n.a.v. het kunstwerk. 

Vraag: als je de antwoorden digitaal hebt, kun je ze naar mij mailen, en ook de schetsen. Ik kan ze dan op de website plaatsen, zodat anderen weer door jouw input worden geinspireerd. 

______________________________

NODIG: 

Schrijfgerei (papier en pen) of je typt digitaal.
Schetspapier en houtskool of potlood, evt. (kneed-)gum

 

Kunstwerk 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beantwoordt na elkaar de volgende 3 vragen:
(schrijf de antwoorden op)

1. Wat zie je?
(Beeldelementen, vormen, kleuren, compositie, materiaal etc. etc. Kijk goed)

2. Waar denk je aan bij dit kunstwerk?
(Laat je gedachten de vrije loop)

3. Wat zou het kunstwerk kunnen betekenen?
(Beschrijf het gedetailleerd)

Ga nu schetsen.

Dat kan zijn het variëren op beeldelementen, inhoudelijke associaties, persoonlijke associaties, het inzoomen op details, vormstudies etc. Maak minimaal 3 schetsen.

Klik hier voor de link naar informatie over kunstwerk 1 >>

Klik hier voor input van deelnemers >>

.

Kunstwerk 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beantwoordt na elkaar de volgende 3 vragen:
(schrijf de antwoorden op)

1. Wat zie je?
(Beeldelementen, vormen, kleuren, compositie, materiaal etc. etc. Kijk goed)

2. Waar denk je aan bij dit kunstwerk?
(Laat je gedachten de vrije loop)

3. Wat zou het kunstwerk kunnen betekenen?
(Beschrijf het gedetailleerd)

Ga nu schetsen.

Dat kan zijn het variëren op beeldelementen, inhoudelijke associaties, persoonlijke associaties, het inzoomen op details, vormstudies etc. Maak minimaal 3 schetsen.

Klik hier voor de link naar informatie over kunstwerk 2 >>

Klik hier voor input van deelnemers >>

.

Kunstwerk 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Beantwoordt na elkaar de volgende 3 vragen:
(schrijf de antwoorden op)

1. Wat zie je?
(Beeldelementen, vormen, kleuren, compositie, materiaal etc. etc. Kijk goed)

2. Waar denk je aan bij dit kunstwerk?
(Laat je gedachten de vrije loop)

3. Wat zou het kunstwerk kunnen betekenen?
(Beschrijf het gedetailleerd)

Ga nu schetsen.

Dat kan zijn het variëren op beeldelementen, inhoudelijke associaties, persoonlijke associaties, het inzoomen op details, vormstudies etc. Maak minimaal 3 schetsen.

Klik hier voor de link naar informatie over kunstwerk 3 >>

Klik hier voor input van deelnemers >>

.

VERVOLG

Je kunt eventueel (een van) je schetsen gebruiken als uitgangspunt voor een kunstwerk, zoals een schilderij, of een 3D werk. 

Ik zou het leuk vinden als je je antwoorden van de vragen naar mij mailt, en ook enkele schetsen. Ik kan er iets van op de website plaatsen, zodat ook anderen er door worden geïnspireerd. Mail me op: gradyvandenbosch@kpnmail.nl. Erg bedankt!

Veel succes en plezier!
Grady