About

Toelichting

Op deze pagina vind je een beschrijving van mijn achtergrond als docent en mijn ontwikkeling tot kunstenaar en kunsteducator. Ook deel ik enkele kernwaarden van Studio Grady. Tenslotte vind je er mijn CV. Wil je weten wat ik als kunsteducator doe, kijk dan op de pagina "Art Education". Wil je meer weten over mijn kunst en poëzie, kijk dan op de pagina "Artist Statement" en "Over mijn poëzie"

Studio Grady: kernwaarden

Wie?

STUDIO GRADY Art & Art Education is mijn bedrijf: ik ben Grady van den Bosch, Master of Education in Arts, Kunsteducator, Muziekeducator, Kunstenaar en Dichter.

Studio Grady is op 16 december 2016 ingeschreven bij de KvK. Het is een klein bedrijf dat zich niet richt op de kwantiteit, maar op de kwaliteit. Bij Studio Grady worden kunst en kunsteducatie gecombineerd.

"Arts- and music education are not merely extra's, but central to who we are" - Barack Obama

Schermafbeelding 2021-07-13 om 13.42.17

Schermafbeelding 2021-12-05 om 12.43.23

Studio Grady: de kern

STUDIO GRADY Art & Art Education brengt twee van mijn passies samen: Kunst en Kunsteducatie. Via mijn werk geef ik graag iets aan je mee: een artistiek inzicht, inspiratie, een connectie met een inhoudelijk aspect van een workshop, een gezamenlijke beleving of een nieuw perspectief.

Studio Grady: waarden

Als kunsteducator wil ik dat mensen er op verschillende vlakken rijker van worden en verder gebracht worden, dat er nieuwe inzichten ontstaan. Als kunsteducator doe ik dat a.d.h.v. algemene kunsteducatieve projecten en ook religieuze projecten. Als kunstenaar deel ik mijn beeldende fascinaties en poëzie.

Geïnspireerd op een boek van Alexandra Smith deel ik graag de drie belangrijkste waarden van mijn bedrijf: creativiteit (exploreren, maken), verbinding (met mensen en tussen verschillende elementen) en reflectie (inzicht krijgen en verder komen). Dit is hoe ik in mijn bedrijf sta, maar ook wat uitgangspunten zijn voor kunsteducatieve projecten, verweven in het ontwerp en de uitvoering. Misschien geldt het ook wel voor mijn beeldend werk. Andere speerpunten zijn: groei, kennis en didactiek.

Crucifix geel 2 - 30 x 40

Mijn ontwikkeling tot kunstenaar en kunsteducator

Van docent ...

Na 25 jaar gewerkt te hebben als docent muziek in het VO, startte ik eind 2016 mijn bedrijf. Ik kon me in mijn werk als docent muziek op vele vlakken ontwikkelen, zoals als didactisch begeleider, als medeontwikkelaar in onderwijsinnovatie en als organisator van projecten. Maar omdat ik veel breder in kunst was geïnteresseerd en verder de diepte in wilde groeien, volgde ik de studie master Kunsteducatie. Tijdens de studie mocht ik ook nog anderhalf jaar waarnemen als docent methodiek - didactiek bij de Opleiding Docent Muziek aan het Conservatorium van Amsterdam. Dit was een fantastische tijd waarin ervaring, mastertheorie en persoonlijk onderwijsontwerp hand in hand gingen. Te gek om met de studenten te werken.

 

CvA dag 1 1mrt 2010

 

IMG-20230227-WA0008

... naar Kunsteducator

I.p.v. te gaan solliciteren naar een functie in de brede kunsteducatie, kwam ik na ziekte thuis te zitten vanwege chronische beperkte belastbaarheid. Maar mijn passie voor kunst en kunsteducatie was daarmee allerminst gedoofd. Ik blijf graag aan het werk als kunsteducator, en giet dat nu d.m.v. STUDIO GRADY in vormen die bij mij passen. Overzichtelijke projecten en workshops waarin ik lekker kan ontwerpen, bouwen en begeleiden, op mijn tijd en op mijn manier. Op maat gemaakt voor mijn doelgroepen: volwassenen, studenten, gemengde groepen, kunstliefhebbers en kunstprofessionals. Omdat ik graag spar met andere kunsteducatoren, ga ik naar netwerkbijeenkomsten, symposia, cursussen e.d. Zo houdt ik mezelf scherp, voed ik mijn expertise en blijf ik in de kunsteducatieve actualiteit.

... en Kunstenaar

Naast kunsteducatie is er ook de kunst zelf. Al vele jaren ontwikkel ik mezelf als beeldend kunstenaar. Ik ben geschoold bij de master Kunsteducatie in het ontwikkelen van artistieke projecten. Ik ben getraind in het doen van artistiek onderzoek bij de cursussen van Storing AUB en ik volgde vele schilderlessen bij o.a. gerenommeerde kunstenaars.  Ik houd me bezig met schilderen, fotografie, mixed media, video en installaties. En ook met poëzie. Ook hier ben ik voortdurend in ontwikkeling. Lees veel meer over mijn visie en achtergrond als kunstenaar op de pagina Artist Statement.

 

Schermafbeelding 2021-11-30 om 16.09.26

20170929_145822

... en Ontwerper Kunst & Religie

Een belangrijk deel van de activiteiten van Studio Grady heeft een religieuze kern. Ik ben actief in verschillende besturen op het gebied van kunst en religie en sommige projecten van Studio Grady zijn ook religieus van inhoud. Veel meer hierover kun je lezen op de pagina Art & Religion >>

De binnenwereld

De Binnenwereld

Enkele jaren terug nam ik deel aan het afstudeerproject van de student Master Kunsteducatie Ellen van der Aart: "De binnenwereld".

Zij liet een aantal kunstvakdocenten 4 zelfportretten maken, met steeds een andere opdracht (soms inclusief materialen of kleurgebruik). De ene keer gericht op wie je zelf bent, de andere keer op wie je bent als docent. Na elke opdracht volgde er een digitaal reflectiegesprek over de opdracht.

De gedachte achter dit project was dat het maken van een zelfportret kan leiden tot meer zelfinzicht en dat dat weer kan leiden tot meer inzicht in wie je bent als kunstvakdocent. 

Het leverde mij een grotere bewustwording op van mijn profiel als docent: waarom doe ik wat ik doe en waarom op die manier?

In dit project kwamen mijn kunstenaarschap en kunsteducator zijn bij elkaar. Hiernaast mijn 4 kunstwerken.

Schermafbeelding 2021-03-09 om 15.06.40 kopie

CV

Schermafbeelding 2023-07-13 om 11.51.40

CV

Voor mijn CV kun je het beste mijn LinkedIn-pagina bekijken >>